Van strategie tot zichtbaarheid
Waar je merk vorm krijgt
Van strategie tot 'werken-bij'
Een beleving met het wauw-effect
Ontzorgen door volledige coördinatie
Sprekende beelden
Waar je merk tot leven komt
Van strategie tot zichtbaarheid
Waar je merk vorm krijgt
Van strategie tot 'werken-bij'
Een beleving met het wauw-effect
Ontzorgen door volledige coördinatie
Sprekende beelden
Waar je merk tot leven komt
Kernwaarden
Profilering
Imago
Doelgroep
Vindbaarheid
Propositie
Merkstrategie
Marketing
Fundament
Positionering
Uitstraling
Klantreis
Kernwaarden
Profilering
Imago
Doelgroep
Vindbaarheid
Propositie
Merkstrategie
Marketing
Fundament
Positionering
Uitstraling
Klantreis

Merk-
identiteit

Merkidentiteit

Een goed merk begint bij een helder verhaal. Niet bij een logo of een mooie website. Wat maakt jouw bedrijf uniek? Waarom zouden nieuwe klanten juist voor jou kiezen? Oftewel, wat is de toegevoegde waarde van jouw organisatie?
Lees meer
Merkidentiteit is de fundering van een krachtig merk en zorgt ervoor dat alle keuzes en uitingen met je merk in lijn liggen.

Merkidentiteit is de fundering van een krachtig merk en zorgt ervoor dat alle keuzes en uitingen met je merk in lijn liggen.

Samen gaan we aan de slag met het uitwerken van concrete kernwaarden, een pakkende slogan, een inspirerende missie en visie en een krachtige merkboodschap, zodat jouw merk een duidelijke richting en herkenbare uitstraling krijgt.

merk-verhaal

merkverhaal

Of het nu gaat om het uitwerken van het dienstenaanbod, het schrijven van nieuwe websiteteksten, het verzamelen van klantreviews, of het meedenken over welke fotografie en bedrijfsvideo jouw merk het beste tot zijn recht laat komen, wij zorgen dat je merkidentiteit overal herkenbaar wordt uitgewerkt.

Content

De merkidentiteit wordt vertaald naar een krachtige branding die zichtbaar wordt in alle uitingen. Van logo en kleurenpalet tot typografie en huisstijlelementen: we zorgen voor een consistente uitstraling die jouw merk herkenbaar en onderscheidend maakt.

Branding

Misschien heb je al ideeën over je merkidentiteit. Wij helpen je die te verfijnen en te vertalen naar een verhaal dat bij je ambities past. Zo krijgt je merk karakter.
Bliksemschicht

Wat kunnen we?

We vertalen jullie merk naar een heldere propositie die duidelijk maakt waarom klanten juist voor jullie kiezen. Vanuit daar bepalen we jullie plek in het speelveld en zorgen we voor een onderscheidende positionering die relevant en aantrekkelijk is voor de juiste doelgroep.

Propositie

Tijdens een interactieve brainstorm achterhalen we de merkidentiteit van jullie organisatie. Zo leggen we scherp vast waar jullie als organisatie voor staan en wat jullie onderscheidt ten opzichte van de concurrent. We zetten die voordeur open.

Strategie

Project-management
Wanneer is het tijd om aan je merkidentiteit te werken?
  • Huisstijl verouderd
    Je business is veranderd, maar je huisstijl en (online) uitstraling zijn hetzelfde gebleven.
    01
  • Onduidelijk merkverhaal
    Je merk voelt niet meer als een logisch geheel: het verhaal is onduidelijk of versnipperd.
    02
  • Meerdere merken
    Je hebt meerdere merken of bedrijfstakken die onder één paraplu moeten vallen.
    03
  • Positionering voor groei
    Je wilt groeien en professionaliseren, maar mist nog een duidelijke positionering.
    04
  • Niet onderscheidend
    Je merk wordt niet (meer) herkend of onthouden omdat het onvoldoende onderscheidend is.
    05
  • Huisstijl verouderd
    Je business is veranderd, maar je huisstijl en (online) uitstraling zijn hetzelfde gebleven.
  • Onduidelijk merkverhaal
    Je merk voelt niet meer als een logisch geheel: het verhaal is onduidelijk of versnipperd.
  • Meerdere merken
    Je hebt meerdere merken of bedrijfstakken die onder één paraplu moeten vallen.
  • Positionering voor groei
    Je wilt groeien en professionaliseren, maar mist nog een duidelijke positionering.
  • Niet onderscheidend
    Je merk wordt niet (meer) herkend of onthouden omdat het onvoldoende onderscheidend is.
Herken je jezelf hierin? Dan is het tijd om samen aan de tekentafel te gaan.
Tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek brengen we samen jullie wensen en uitdagingen in kaart. We kijken of er een goede klik is, want die vormt de basis voor een succesvolle samenwerking. Zijn de verwachtingen duidelijk? Dan werken we dit uit in een helder voorstel en een vrijblijvende offerte, zodat jullie precies weten waar jullie aan toe zijn.
Aangenaam!
1
Strategie sessie
Met een vragenlijst en een interactieve brainstormsessie achterhalen we de merkidentiteit van jullie organisatie. We zijn een kritische sparringpartner over thema’s als kernwaarden, missie, visie, imago, businessmodel, klantproces, doelstellingen en ambities. Zo leggen we scherp vast waar jullie voor staan en wat jullie onderscheidt van de concurrent.
2
We presenteren de bevindingen uit de strategische sessie en adviseren over uitingen die jullie merkidentiteit versterken. Zo ontstaat een duidelijk beeld van de kern van jullie merk en hoe deze zichtbaar kan worden. Met deze inzichten kunnen we in de volgende stap concreet aan de slag met visuele en tekstuele uitingen die de merkidentiteit tot leven brengen.
Visuele
3
Uitwerken maar!
Op basis van de presentatie werken we de aanbevelingen uit, zoals missie en visie, kernwaarden, een pakkende slogan, het dienstenaanbod en visuele uitingen die jullie organisatie sterk positioneren. Alles doen we vanuit het perspectief van de klant. De content is direct inzetbaar voor de website én andere online- en offline uitingen.
4

Werkwijze

Case: Zorgkoppeling

Waar merkstrategie, branding, projectmanagement en webdesign samen komen.
Zodra de merkstrategie stond als een huis, werd deze door Mariska vertaald naar een visuele identiteit die het nieuwe verhaal krachtig uitdraagt. Ze ontwikkelde een frisse en onderscheidende branding. Simon vertaalde dit vervolgens naar een website met het beoogde wauw-effect.
Zorgkoppeling stond bekend om het snel en flexibel inzetten van zorgprofessionals bij zorginstellingen. Door veranderende wet- en regelgeving werd het tijd om het businessmodel kritisch onder de loep te nemen. De organisatie wilde zich herpositioneren en klaarmaken voor de toekomst.
branding & website
Samen met Femke gingen de oprichters terug naar de tekentafel. In de rol van kritische sparringpartner begeleidde Femke het strategische proces van A tot Z. Al snel werd duidelijk: Zorgkoppeling wilde zich ontwikkelen tot een projectorganisatie.

Femke hielp de organisatie bij het maken van scherpe keuzes rondom positionering en identiteit. Ze dacht actief mee over een toekomstbestendig verdienmodel en werkte de nieuwe dienstverlening uit. Onder Femke’s begeleiding werd een nieuwe missie, visie en set kernwaarden geformuleerd.
Strategie vertaald naar merkidentiteit
Daarnaast vervulde Femke de rol van projectmanager en coördineerde het volledige traject. Ze was het centrale aanspreekpunt voor Zorgkoppeling, stelde een heldere planning op, bewaakte de voortgang, stemde voortdurend af met Mariska en Simon, schreef alle websiteteksten en ontwikkelde een contentkalender voor social media.
Een heldere merkidentiteit, een visueel krachtige branding en een website die de nieuwe richting van Zorgkoppeling overtuigend tot leven brengt.
Projectmanagement
Project-management
Het resultaat?
klant happy, wij happy
WOORDEN VAN DE KLANT
Profielfoto Femke Teunissen
Femke is bedrijfskundige met een specialisatie in marketing en recruitment. Ze weet als geen ander te spiegelen en scherp te krijgen wat er nodig is voor een sterke merkidentiteit en employer branding. Met de juiste vragen, creativiteit en een resultaatgerichte aanpak ontwikkelt ze een merkidentiteit die zowel klanten als nieuwe medewerkers overtuigt.
Femke geeft je merk karakter
Kennismaken