Kernwaarden
Profilering
Imago
Doelgroep
Vindbaarheid
Propositie
Merk identiteit
Marketing
Fundament
Positionering
Uitstraling
Klantreis
Kernwaarden
Profilering
Imago
Doelgroep
Vindbaarheid
Propositie
Merk identiteit
Marketing
Fundament
Positionering
Uitstraling
Klantreis

Merk-
strategie

Merkstrategie

Een goed merk begint bij een heldere verhaal. Niet bij een logo of een mooie website. Wat maakt jouw bedrijf uniek? Waarom zouden nieuwe klanten en medewerkers juist voor jou kiezen? Oftewel, wat is jouw toegevoegde waarde?
Lees meer
Merkstrategie is de fundering van een krachtig merk en zorgt ervoor dat alle keuzes en uitingen met je merk in lijn liggen.

Merkstrategie is de fundering van een krachtig merk en zorgt ervoor dat alle keuzes en uitingen met je merk in lijn liggen.

Eerst strategie,

dan design

Project-management
Wanneer is het tijd om aan je merkstrategie te werken?
Het resultaat?
Een merk dat niet alleen klopt, maar ook aantrekkelijk is voor zowel klanten als potentiële medewerkers. We geven je merk karakter en maken je verhaal helder.
Voordat we aan de slag gaan met je branding en website, zorgen we ervoor dat jouw merkstrategie staat als een huis. Misschien heb je hier zelf al ideeën over. Wij helpen je om dat verhaal te vangen, aan te scherpen en te vertalen naar een onderscheidende merkstrategie die past bij je ambities.
  • Huisstijl verouderd
    Je business is veranderd, maar je huisstijl en (online) uitstraling zijn hetzelfde gebleven.
    01
  • Onduidelijk merkverhaal
    Je merk voelt niet meer als een logisch geheel: het verhaal is onduidelijk of versnipperd.
    02
  • Meerdere merken
    Je hebt meerdere merken of bedrijfstakken die onder één paraplu moeten vallen.
    03
  • Positionering voor groei
    Je wilt groeien en professionaliseren, maar mist nog een duidelijke positionering.
    04
  • Employer branding starten
    Je wilt starten met employer branding zodat je als aantrekkelijke werkgever wordt gezien.
    05
  • Huisstijl verouderd
    Je business is veranderd, maar je huisstijl en (online) uitstraling zijn hetzelfde gebleven.
  • Onduidelijk merkverhaal
    Je merk voelt niet meer als een logisch geheel: het verhaal is onduidelijk of versnipperd.
  • Meerdere merken
    Je hebt meerdere merken of bedrijfstakken die onder één paraplu moeten vallen.
  • Positionering voor groei
    Je wilt groeien en professionaliseren, maar mist nog een duidelijke positionering.
  • Employer branding starten
    Je wilt starten met employer branding zodat je als aantrekkelijke werkgever wordt gezien.
Herken je jezelf hierin? Dan is het tijd om samen aan de tekentafel te gaan.
Waar merkstrategie, branding, projectmanagement en webdesign samen komen.
Zodra de merkstrategie stond als een huis, werd deze vertaald naar een visuele identiteit die het nieuwe verhaal krachtig uitdraagt. Mariska ontwikkelde een frisse en onderscheidende branding, met op maat gemaakte illustraties. Simon vertaalde dit vervolgens naar een website met het beoogde wauw-effect.
Zorgkoppeling stond bekend om het snel en flexibel inzetten van zorgprofessionals bij zorginstellingen. Door veranderende wet- en regelgeving werd het tijd om het businessmodel kritisch onder de loep te nemen. De organisatie wilde zich herpositioneren en klaarmaken voor de toekomst.
branding & website
Samen met Femke gingen de oprichters terug naar de tekentafel. In de rol van kritische sparringpartner begeleidde Femke het strategische proces van A tot Z. Al snel werd duidelijk: Zorgkoppeling wilde zich ontwikkelen tot een projectorganisatie.

Onder Femke’s begeleiding werd een nieuwe missie, visie en set kernwaarden geformuleerd. Ze hielp de organisatie bij het maken van scherpe keuzes rondom positionering en identiteit. Daarnaast werkte ze de nieuwe dienstverlening uit en dacht ze actief mee over een toekomstbestendig verdienmodel dat past bij de gewenste koers. Zodra de merkstrategie stond als een huis, werd deze vertaald naar een visuele identiteit die het nieuwe verhaal krachtig uitdraagt.
Strategie vertaald naar merkidentiteit

Case: Zorgkoppeling

Daarnaast vervulde Femke de rol van projectmanager en coördineerde het volledige traject. Ze was het centrale aanspreekpunt voor Zorgkoppeling, stelde een heldere planning op, bewaakte de voortgang, stemde voortdurend af met Mariska en Simon, schreef alle websiteteksten en ontwikkelde een contentkalender voor social media.
Een heldere merkstrategie, een visueel krachtige branding en een website die de nieuwe richting van Zorgkoppeling overtuigend tot leven brengt.
Projectmanagement
Project-management
Het resultaat?
klant happy, wij happy
WOORDEN VAN DE KLANT
Profielfoto Femke Teunissen
Femke heeft een bedrijfskundige achtergrond met specialisatie in marketing en recruitment. Ze weet scherp te krijgen wat nodig is op het gebied van merkidentiteit, (her)positionering en employer branding. Met de juiste vragen, creativiteit en een resultaatgerichte aanpak ontwikkelt ze een merkstrategie die klanten en medewerkers overtuigt.
Femke geeft je merk karakter
Kennismaken